Pentru luna ianuarie vă supun atenției câteva activități care vă vor ajuta să aveți un start eficient în noul an.

Jurnalul de activități

Am început Bullet journal pe 2019. Am completat paginile de început, am notat obiectivele pentru anul următor și l-am arhivat pe cel vechi. Despre acest jurnal care mă ajută să îmi structurez activitățile zilnice am scris anul trecut.

Jurnalul pentru organizarea timpului

 

bullet journal

Organizarea biroului

Ca să mă simt pregătită pentru noul an e necesar să fac ordine în sertarele biroului, să clasez, să arhivez hârtii, caiete, să fac ordine în fișierele de pe laptop. Astfel atac provocările noului an. Împreună cu jurnalul și organizatorul Trello reprezintă armele mele cele mai puternice pentru dozarea timpului.

 

organizare birou

 

 

Strângerea podoabelor de Crăciun și un memento pentru Crăciunul următor

Nu lăsați impresiile să dispară! Faceți fotografii, înregistrați meniurile, notați ce a mers bine și ce nu, ce e de păstrat (și poate deveni chiar o tradiție a familiei!), ce ați ratat și vreți să îndreptați. Eu voi trece câteva gânduri  în Bullet Journal, la colecția denumită Crăciun 2019. În acest mod voi avea deja o schița cu ce îmi doresc pe viitor și pe parcursul anului voi mai scrie idei în această secțiune. În același timp, am deschis un board nou în Trello și încă de pe acum am trecut câteva link-uri! (Voi scrie despre Trello pe îndelete).

Am pus la locul lor rețetele folosite și meniurile incluzând câteva notițe cu ce a fost bine și ce mai trebuie îmbunătățit (întotdeauna  se poate mai bine!). Am un sistem extraordinar pe care aș fi vrut sa vi-l prezint înainte de Crăciun, dar perioada a fost atât de încărcată încât nu am reușit. Voi scrie foarte curând despre el.

Mulți oameni golesc casa de ornamente imediat după anul nou. Eu recunosc că amân cât pot de mult să le strâng. Eticheta pe care am instituit-o prevede ca primul depozitat să fie bradul, dar abia după Bobotează, apoi adun decorațiile cu tematică strictă de Crăciun.

În schimb, cele cu specific de iarnă rămân pe loc până când vremea de afară mă inspiră să le înlocuiesc cu accente primăvăratice. La fel luminițele: dispar doar atunci când zilele ajung să crească suficient de mult încât să nu mai fie nevoie de extra luminat. Nu este o coincidență că această sărbătoare este decorată cu atâtea luminițe: oamenii au simțit nevoia de a adăuga strălucire lungilor nopți de iarnă.

 

decoratiune pentru brad

 

Organizarea ornamentelor mă determină să adaug noi cutii frumoase în care să așez obiectele fragile cumpărate anul acesta.

 

cutii pentru globuri

 

Organizarea decorațiunilor de iarnă
Cum să realizați rapid cutii de lux pentru globuri

 

Curățenia de după sărbători

După ce strâng bradul și fac ordine după numeroasele evenimente din această perioadă urmează o curățenie mai serioasă.

 

Frigiderul și cămara

E clar pentru toată lumea că trebuie făcută ordine în ele după această perioadă. Un pont pe care l-am citit și mi s-a părut bun este ca atunci când triezi alimentele din frigider/cămară, să grupezi pe un raft sau într-o cutie mâncarea care expiră în curând  și să o consumi cu precădere. Este un antidot la situația în care rămân uitate diferite produse care sunt împinse mai în spate.

Am scris demult despre organizarea frigiderului și între timp lucrurile au evoluat, așa că voi actualiza în curând acel articol.

Organizarea genții

Chiar pentru o persoană cu geanta foarte ordonată, ca mine, e necesară o privire pe cardurile de magazine și pe actele personale. Nu vi s-a întâmplat să fiți surprinși de iminenta expirare a buletinului sau a carnetului de șofer? De cardurile bancare au grijă băncile să ne amintească să le schimbăm, dar de actele personale trebuie să ne îngrijim singuri.

Ordine oriunde

Profit de lunile de iarnă pentru a face ordine în medicamente și diferite sertare în care mi se pare că lucrurile pot fi mai bine aranjate.

Dacă nu vă place această activitate, propuneți-vă să aranjați un loc cu lucruri pe care vă face plăcere să le priviți. Orice colț de casă, orice sertar în care sortați și ordonați obiectele este un bun start și, cine știe?, vă poate determina să continuați.

Alte câteva lucruri care pot fi făcute acum, dar pe care eu le amân pentru februarie sau martie:

Organizarea garderobei

Trierea și organizarea cosmeticelor

Organizarea tipăriturilor

Cam acestea sunt treburile pe care le fac de obicei în ianuarie acasă. Acum fiind o situație specială, continui și amenajarea de după etapa de renovare de anul trecut.

 

 

3 Comments
  1. Abia aștept informații despre sistemul de organizarea a rețetelor… Nu uita de el, te rog…

    • L-am prezentat deja prietenelor și l-au aprobat. 🙂
      Cred că săptămâna viitoare postez articolul.

  2. Buna!

    Am inceput si eu sa scriu intr-o agenda: meniul saptamana, obiectivele lunii, programari, aniversarile celor apropiati etc. Insa nici in agenda asta nu vad ordine, toate-s amestecate. Ma gandesc sa structurez continutul pe viitor.

Leave a Reply