Aveti prea multe carti, reviste, acte, hartii de tot felul? Vi se pare tot mai complicat sa le tineti sub control?

Cu organizare totul poate fi asezat la locul lui si poate fi gasit imediat.

 

Carti

Locul cartilor este in biblioteca, bineinteles. Cea mai eleganta solutie pe care am gasit-o pentru multele carti pe care le am o reprezinta dublarea rafturilor pentru volumele de format mic.

Raftul adaugat are latimea pe jumatatea unuia normal si este ridicat pe suporturi. Titlurile cartilor sunt vizibile, fie ca sunt pe randul din fata, fie pe cel din spate.

 

Reviste, prospecte

Revistele si prospectele se sorteaza dupa titluri, date calendaristice, categorii. Se aseaza in cutii speciale, aranjate pe rafturi. Cutiile arata ordonat si se pot asorta cu interiorul camerei (in fotografie sunt de la IKEA).

  

Manuale de utilizare

Este ingrozitor de enervant sa ai o problema la un aparat electrocasnic si sa nu gasesti manualul de utilizare, deoarece e ratacit pe undeva printre reviste si alte hartii. Pentru ca am multa aparatura in casa, am ales sa asez manualele de utilizare si certificatele de garantie aferente in trei categorii: pentru bucatarie, pentru restul casei si pentru gradina. Intr-o alta cutie am pus hartii de la mobilier, lustre, covoare. Am folosit cutii de la camasi, dar bineinteles ca in functie de buget acestea pot arata mai sofisticat si pot fi lasate la vedere.

  

Acte, facturi

Facturile de utilitati, actele de banca, alte acte ale casei se aseaza in folii, pe categorii, iar foliile in bibliorafturi. De exemplu am intr-un biblioraft toate facturile de utilitati de acasa. In fiecare folie din biblioraft se afla contractul pentru furnizarea unui serviciu si facturile si documentele de plata se aseaza luna de luna unele peste altele in folia respectiva. La doi ani de zile, cand devin prea groase, le scot si le arhivez. Contractele raman pe loc, urmand sa asez in continuare facturi peste ele. Este foarte simplu, nu costa mai nimic si nu innebunesti cautand un contract sau o factura cand ai nevoie de ele. Acelasi sistem este practic pentru acte de banca. Pentru mai multe amanunte cititi si articolul: Asezarea actelor.

 

Facturi de cumparaturi

Facturile si bonurile pentru cumparaturile curente sunt cel mai usor de asezat pe luni, in plicuri, astfel incat sa va puteti face foarte usor o idee despre bugetul alocat pentru acestea in diferite luni ale anului. Plicurile se aseaza intr-o cutie. Cititi si articolul: Asezarea actelor.

  

Sanatate

Alt domeniu in care se strang multe hartii: retete de medicamente, de ochelari, buletine de analiza, EKG-uri, bilete de iesire din spital, tratamente. Am ales sa le asez in dosare tip cutie, cate un dosar pentru fiecare membru al familiei, cu numele scrise pe ele. (Bineinteles ca si cainele are un dosar al lui!) In fiecare din acestea actele sunt asezate in plicuri, folii sau dosare simple, in functie de specificul lor.

Pentru ca pacientul este inlaturat la actul obtinerii medicamentelor (lui nu-i ramane un exemplar al retetei) este bine sa va copiati medicatia si sa pastrati hartia pentru a reconstitui mai tarziu istoricul unei suferinte.

In cel mai bun caz dosarele stau intr-un dulap, laolalta cu medicamentele.

 

Retete culinare

Cartile de bucate si retetele culinare trebuie sa stea in bucatarie. Gasiti-le un loc, pentru ca astfel e comod sa le consultati. Sursele de retete sunt astazi foarte variate: din reviste, de pe internet, pe langa cele obtinute din familie sau de la prieteni. Pentru retetele pe care le scriem noi insine se gasesc de cumparat caiete cu foi detasabile, cu coduri de culoare, care se indosariaza alaturi de retete scanate din reviste sau tiparite de pe internet, asezate in folii.

   

Desene ale copiilor

Primele desene sau lucrusoare facute de copiii nostri sa le pastram intr-o cutie mare, eleganta, asezata in cel mai iubit loc al casei.

  

Harti, carti turistice, pliante din calatorii

 Toate hartiile din concedii asezati-le dupa anul si destinatia calatoriei. Vezi finalul articolului: Organizati plecarea in concediu.

3 Comments
  1. Foarte util din nou! Si eu pastrez manualele de utilizare si facturile la fel ca tine si intentionez sa-mi fac un osar si cu retetele culinare 🙂

  2. Felicitari pt ceea ce faci!Si eu iubesc organizarea si am gasit aici idei f.f.frumoase ,cateva chiar noi pt mine:)si credeam ca le stiu pe toate:P De ceva timp mi-am schimbat domiciliul si lucrez la organizarea casei , deci esti pt mine solutia potrivita la timpul potrivit!Ma abonez si voi reveni oridecate ori am ocazia!:)Mult succes in continuare!

  3. Multumesc, Dorina! Faptul ca cititorii isi arata aprecierea ma face sa merg mai departe cu blogul si sa nu pastrez ideile doar pentru mine 🙂 🙂
    Ramai pe aproape; vor urma si alte articole despre organizarea casei, doar timpul fiind constrangator!

Leave a Reply